Agenda | Activitats | Biblioteca | Login

Blogs Escola Sant Gregori

  • Inici
    Inici Aquí pots trobar totes les entrades de blog de tota la pàgina web.
  • Categories
    Categories Mosrta un llistat de les categories d'aquest blog.
  • Etiquetes
    Etiquetes Mostra un llistat d'etiquetes que s'han emprat al blog.
  • Blogaires
    Blogaires Cerca al teu blogaire favorit de la pàgina.
  • Blogs d'equip
    Blogs d'equip Troba els teus blogs d'equip favorits aquí:
  • Dades d'accés
    Dades d'accés Formulari d'inici de sessió

Moral

Publicat per a a ESGPENSAMENT
  • Mida de la font: Més gran Menor
  • Visites: 1952
  • 89 Comentaris
  • Imprimeix

Hola a tothom. Encetem un nou tema, Moral, i com sempre us convido a deixar les vostres aportacions. Ja sabeu que en dues o tres setmanes us demanaré que esrciviu una dissertació sobre el tema, a classe i sense apunts. I també sabeu que aquesta pàgina del blog ha de servir per recopilar les "peces" necessàries per fer-la: definicions, etim ologies, raonaments, observacions, exemples, opinions personals, etc. D'alguna manera, preparem col·lectivament la dissertació.

Com que aquesta tasca és col·lectiva, els comentaris no s'han de repetir. Si algú aporta una definició, no cal ja que jo posi la mateixa. Si, en tot cas, no hi estic d'acord, la puc corregir establint un diàleg amb el company que l'ha escrit. Veureu que d'aquesta manera el resultat serà un cúmul d'informació més estructurada i organitzada, que us serà més útil.

Endavant, doncs!

Comentaris

  • Carlos Soria Chiva
    Carlos Soria Chiva Diumenge, 17 Juny 2018

    Afegiria que de vegades la ètica i la moral s'utilitzen com a termes similars encara que podem diferenciar-los de la següent manera.

    La moral guia les nostres actuacions i ens indica si una acció és correcta o incorrecta però el perquè, la reflexió que ens permet argumentar quins han de ser els valors que cal tenir presents en els nostres actes això és la ètica

  • Leo Puig Urbanczyk
    Leo Puig Urbanczyk Dimecres, 30 Maig 2018

    Jo crec que la moral és un conjunt de maneres de fer que la societat ens ha imposat i que ens ha dit que son correctes, però sovint aquestes normes la gent les trenca i van a la preso o els posen multes. Per cada cultura hi ha una moral diferent, o sigui els musulmans potser creuran que les nostres costums van en contra la seva moral, perquè ens vestim diferents a ells. Cadascu pot opinar algu diferent sobre la moral. Jo per exemple opino que no s'ha de matar però els jihadistes opinen tot lo contrari.
    He buscat informacio i hem de no ser etnocentristes, o sigui, no mirar les demes culturas desde la nostra cultura perque sino som injustos i jutgem el que fan els demes quan per exemple, son les seves creences i per tant la seva moral.

  • Guillermo Giménez-Salinas García-Marca
    Guillermo Giménez-Salinas García-Marca Dimecres, 30 Maig 2018

    la moral jo entenc que es un concepte dificil de definir pero per lo que hem esta dient, explicant i opinat. la moral son totes aquelles normes que ens permeten viure i decidir el que esta be o el que esta malament. si no existís la moral es crearia una guerra .

  • Josep García Ferreras
    Josep García Ferreras Diumenge, 27 Maig 2018

    Per a mi la Moral son uns conjunts de pensaments i accions: que poden ser correctes o no ser ho.

  • Convidat
    Alex Muro Badia Dijous, 17 Maig 2018

    Jo trobo q la moral no es un pensament si no q esuna disciplina filosofica q estudia el comportament de l'esser huma en cuant el que esta be i el que esta malament.

  • Carlos Soria Chiva
    Carlos Soria Chiva Diumenge, 13 Maig 2018

    Comportament amoral: Es actuar de forma diferent a lo que considera que es correcta

  • Carlos Soria Chiva
    Carlos Soria Chiva Diumenge, 13 Maig 2018

    Es un conjunt de comportaments que te el individu i la societat

  • Convidat
    Josep Pascual Sitjà Dimecres, 18 abril 2018

    La moral és un conjunt de normes, valors i creences existents i acceptades en una societat que serveixen de model en una conducta i valoració per establir el que està bé o el que està malament.
    Moral és també un estat d'ànim d'una persona o un grup de personas.

    Contestar Cancel·la
  • Hugo González Planas
    Hugo González Planas Dimecres, 11 abril 2018

    Quin és el límit de la moral? Està bé robar? Per exemple, un pare roba un medicament de la farmàcia per la seva filla, sinó morirà d'una malaltia. Tot i així, el dependent necessita aquests diners per a la universitat del seus fills. La moral diu que està malament robar, però jo ho hauria fet igualment. Què creu vosté?

  • Leo Puig Urbanczyk
    Leo Puig Urbanczyk Dimecres, 30 Maig 2018

    Considero que no està bé robar perquè és ilegal i tu et beneficies pero al mateix moment perjudiques a una altra persona i pots estar-li ocasionant molesties que son innecessaries.
    Però també estic d'acord amb l'Hugo amb que si tingués una situació tan complicada com la del pare que no pot comprar una medicacio per la seva filla moribunda hauria robat el medicament. Crec que hi ha situacions que son justificables, sempre i quan sigui algo que realment necessitem.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 18 abril 2018

    Deixo que responguin els companys i companyes...

  • Eduard Navarro Ruiz
    Eduard Navarro Ruiz Dilluns, 19 Març 2018

    La moral, igual que el llenguatge, han estat creades arbitràriament pel conjunt de la societat. Per exemple , em costa imaginarme en un món on no existís cap acord social ni cap convicció religiosa, que jo i una altra persona qualsevol coincidíssim en les mateixa moral i en el mateix llenguatge. Per tant la moral i el llenguatge depenen de la imposició d'unes certes creences en un lloc i en un temps determinat.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimarts, 10 abril 2018

    Hola Eduard,

    de fet, no cal imaginar. Totes les cultures coincideixen en condemnar la mentida, el robatori o l'assassinat. I no totes les cultures han estat en contacte entre elles - n'hi ha que no han estat en contacte amb cap- de manera que resulta difícil explicar aquesta coincidència si les normes morals són imposicions arbitràries, no trobes? Si et sembla, en parlem a classe.

  • Arnau Soler Càmara
    Arnau Soler Càmara Dilluns, 19 Març 2018

    la relació entre la moral i el comportament em semblen fonamentals.Per a mi la moralitat és un conjunt de normes prescriptives i normatives d'acord amb unes pautes ètiques de comportament i d'hàbits.Hi ha que saber delimitar el bé del mal,allò que respon a una acció correcta i allò que és incorrecte o mancat de moralitat.Per tant, trobem una esfera de judicis morals, immorals i ammorals. És important que les nostres accions i les nostres intencions obeeixin a un determinat codi moral,que no necessàriamemnt s'identifica amb el religiós. Tot sistema establert de societat exigeix una moral de rerefons per a poder funcionar amb normalitat i operativitat.Crec que hi ha una estreta relació entre la Moral i el llenguatge, ja que hi ha maneres correctes de dir les coses que posen de relleu els valors humans fonamentals i a més a més el llenguatge és l'eina per excel.lència que tenim per a intentar anomenar totes les coses que passen al món.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimarts, 10 abril 2018

    Molt ben dit. En parlem a classe

  • Josep Pascual Sitjà
    Josep Pascual Sitjà Diumenge, 18 Març 2018

    El llenguatge està dividit en varies parts una d`elles es la de representativa i descriptiba una altra es la de apal·lativa.
    La Moral apal·lativa fica normes a la conducta de la gent.La moral descriptiva fica normes a algun comportament.
    Una coltura es un conjunt de creences del que està bé i de lo que esta malament

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimarts, 10 abril 2018

    No són parts del llenguatge, són funcions. I ho són del llenguatge, no de la moral. Per tant, té sentit parlar de "funció apel·lativa del llenguatge", no de "moral apel·lativa". Si aquesta darrera expressió tingués sentit, hauríem de dir que tota moral és apel·lativa, no?

  • Maria Svetlana Espinosa Palá
    Maria Svetlana Espinosa Palá Diumenge, 18 Març 2018

    La moral ens diu que és el que hem de fer i el que no hem de fer per mantenir la convivència, però no ens diu el perquè. Els valors són idees que les persones hem format per conviure en pau. Aquests valors els hem après perquè ens els han ensenyat.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimarts, 10 abril 2018

    Molt bé!

  • Max Munné Mas
    Max Munné Mas Diumenge, 18 Març 2018

    ÉS VERITAT!
    La moral és el que en permet mantenir la comvivència através d'unes normes per veneir-te a tu i als demés.
    Totes aquestes normes (o casi tomes) s'han mantingut per axil que els fills dels nostres fills puguin aredar-ho.

    Contestar Cancel·la
  • Per poder enviar comentaris primer has d'iniciar sessió

Deixa el teu comentari

Convidat
Convidat Dijous, 16 Agost 2018