Agenda | Activitats | Biblioteca | Login

Blogs Escola Sant Gregori

  • Inici
    Inici Aquí pots trobar totes les entrades de blog de tota la pàgina web.
  • Categories
    Categories Mosrta un llistat de les categories d'aquest blog.
  • Etiquetes
    Etiquetes Mostra un llistat d'etiquetes que s'han emprat al blog.
  • Blogaires
    Blogaires Cerca al teu blogaire favorit de la pàgina.
  • Blogs d'equip
    Blogs d'equip Troba els teus blogs d'equip favorits aquí:
  • Dades d'accés
    Dades d'accés Formulari d'inici de sessió

La Màquina d'Experiències

Publicat per a a ESGPENSAMENT
  • Mida de la font: Més gran Menor
  • Visites: 1641
  • 50 Comentaris
  • Imprimeix

«Suposa que hi ha una “màquina d'experiències” que proveeix a l'usuari de qualsevol experiència que aquest desitgi. Els neuropsicòlegs poden estimular el teu cervell perquè tu pensis i sentis que estàs escrivint una gran novel·la, fent un amic o llegint un llibre molt interessant . Durant tot aquest temps estaràs surant en un tanc amb elèctrodes adherits al teu cervell. ¿Hauries connectar-te a aquesta màquina de per vida , pre-programant totes les experiències de la teva vida? Si et preocupa que en fer això puguis deixar de banda experiències desitjables, suposa que algunes empreses han investigat exhaustivament les vides de moltes altres persones. Pots prendre i triar qualsevol experiència que vulguis de la seva gran arxiu d'experiències per programar les experiències de la teva vida per, suposem, els següents dos anys . Després d'aquest període tindràs 10 minuts o 10 hores fora del tanc per seleccionar les experiències dels propers 2 anys . Per descomptat, mentre estàs en el tanc no sabràs que hi ets. Totes les altres persones també poden connectar-se per tenir les experiències que desitgin, per tant no hi ha la necessitat de desconnectar- per prendre cura  d'ells . (Ignora qüestions com: “qui prendrà cura de la màquina si tots es connecten?” ) Et connectaries ? Quina altra cosa pot importar més que com sentim les nostres vides des de dins? No haurien de comptar els pocs moments d'angoixa entre el moment en que prens la decisió de connectar i el moment en què et connectes. Què són uns pocs moments d'angoixa comparats amb una vida de felicitat (si això és el que tu desitges);; i per què hauries de sentir-te  malament si la teva decisió és la millor? Què és el que ens importa més de les nostres experiències ?»

NOZICK, Anarchy, State and Utopia

Comentaris

  • Alex Oliver Moreno de Alborán
    Alex Oliver Moreno de Alborán Dimecres, 14 Març 2018

    Jo no hem conectaría perquè m'agrada sentir les sensaciones sabent que les estic vivint realment. Com per exemple no m'agradaria viure com una persona que li han amputat el braç ja no el te però sent com si el tingués aixó vol dir que una cosas que no es real. De les postres experiencias felices enseñar agrada recordar-les tener sensaciones bones i saber que les hem viscut si en conectéssim a la màquina al cap de dos anys ens desconectarien i ja no recordariem aquellas expriencies.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dilluns, 09 abril 2018

    M'agrada molt l'exemple del braç amputat, però has de redactar amb més atenció, Àlex. Entre errprs de picatge, falta de signes de puntuació i errors de sintaxi, costa entendre el comentari sencer

  • Robert de Cáceres Orteu
    Robert de Cáceres Orteu Dimarts, 06 Març 2018

    Jo crec que epicur no es conectaría perque segons ell la felicitat a part del plaer es aconseguir les coses fent coses encertades i amb seny, per tant Epicur no aconeguiria una vida que valgui la pena i no escolliria amb seny.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Però el seny és un instrument per Epicur, no? és a dir, un mitjà. I quin és el fi d'aquest mitjà?

  • Robert de Cáceres Orteu
    Robert de Cáceres Orteu Dimarts, 06 Març 2018

    Professor es pot dir que fer ética és aconseguir la felicitat?

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Es pot dir que l'objectiu de l'ètica és viure una vida plena. Si la felicitat és aquesta vida, aleshores l'objectiu de l'ètica és assolir la felicitat (i, abans, saber què és i com aconseguir-la). Però això no vol dir que fer ètica sigui automàticament aconseguir-la (potser per a tu, si t'agraden tant les meves classes ;) )

  • Robert de Cáceres Orteu
    Robert de Cáceres Orteu Dimarts, 06 Març 2018

    Jo crec que la felicitat es l'objectiu de la vida humana. I s'aconsegueix quan tens una sensació de plaer, plenitud i satisfecció . Tot aixó te la influencia de si tu saps que el que ha sfet val la pena.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Si saps que la teva vida val la pena o si ho creus? La resposta és crucial per decidir si et connectaries a la màquina de Nozick...

  • Jaume Buen Massaguer
    Jaume Buen Massaguer Dimarts, 27 Febrer 2018

    Jo, en la meva opinió, diria que em conectaria si jo penses que ho necesito, ja que, amb el nostre coneixement de la ètica, busquem quina és la millor manera de viure. I jo, si pensés que no aporto res en aquesta societat, i no tingués res per sentirme orgullós de mi mateix, em conectaria ja que per a mi, em faria sentir millor.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 28 Febrer 2018

    D'acord, Jaume, però l'autor no pregunta si ho voldries, diguem, com a premi de consolació, o com a mal menor. El text demana si aquesta és la millor vida que podríem viure, i si no ho és, per què?

  • Robert de Cáceres Orteu
    Robert de Cáceres Orteu Dimarts, 06 Març 2018

    Jo crec que aquesta si que és la millor manera de viure ja que tu pensaries que el que has fet val la pena i tindries una vida de plaer.

    Contestar Cancel·la
  • Javier Martínez-Monche Alsina
    Javier Martínez-Monche Alsina Dimarts, 06 Març 2018

    Robert, no tindries una vida plena, ja que no pot estar plena si et falta la satisfacció de haver aconseguit les coses

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Però Javier, la satisfacció (si et refereixes a una sensació) la màquina te la dona, no?

  • Javier Martínez-Monche Alsina
    Javier Martínez-Monche Alsina Dilluns, 05 Març 2018

    Jo crec que aquesta no és la millor vida, la millor vida és la qual on pots fer coses, aconseguir mèrits, no te'ls donin

    Contestar Cancel·la
  • Alex Oliver Moreno de Alborán
    Alex Oliver Moreno de Alborán Dimarts, 27 Febrer 2018

    Jo no hem conectaria perque m'agrada vivir les sensacions saben que les estic vivint per Epicur plaer=bé

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 28 Febrer 2018

    Àlex, si t'agraden les sensacions que estàs vivint només has de demanar que les programin a la màquina, i de pas que no programin les que no t'agraden, no trobes? Tampoc entenc el final de la frase

  • Maria Caldart Deu
    Maria Caldart Deu Dimarts, 27 Febrer 2018

    Estic d'acord amb tothom, però també m'agradaria afegir que per ser feliç cal tenir un criteri ètic, sense ell no conèixeriem la felicitat ni sabríem com aconseguir-la, simplement perquè no podríem reconèixer-la perquè no tindríem consciència de quina és la millor vida.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 28 Febrer 2018

    Molt bé, Maria! I d'acord amb quin criteri ètic ens hauríem de connectar a la màquina de Nozick?

  • Víctoria Xiao Montalbo Burges
    Víctoria Xiao Montalbo Burges Diumenge, 25 Febrer 2018

    Jo tampoc em conectaria a la máquina per aquests motius: Trobar-te conectat a aquesta màquina en un principi et provocaria plaer però no és un plaer real. Lo bonic de la vida és que vius i aprens de les teves experiencies reals. Segons el que he interpretat del text d'Epicur, ell acceptaria està conectat a la màquina ja que no té en compte si els plaers són reals o no. Jo, en canvi, trobo que no es una bona idea conectar-se perquè en la vida real els moments dolents t'ensenyen a després escollir moments que et faran més feliç a llarg termini i per tant, et provocaran un plaer més gran.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 28 Febrer 2018

    Sembla clar què vols dir, Victòria, però hi ha un problema: el plaer que la màquina proporciona sí que és real. Què és, doncs, el que no és real?

  • Per poder enviar comentaris primer has d'iniciar sessió

Deixa el teu comentari

Convidat
Convidat Dijous, 16 Agost 2018