Agenda | Activitats | Biblioteca | Login

Blogs Escola Sant Gregori

  • Inici
    Inici Aquí pots trobar totes les entrades de blog de tota la pàgina web.
  • Categories
    Categories Mosrta un llistat de les categories d'aquest blog.
  • Etiquetes
    Etiquetes Mostra un llistat d'etiquetes que s'han emprat al blog.
  • Blogaires
    Blogaires Cerca al teu blogaire favorit de la pàgina.
  • Blogs d'equip
    Blogs d'equip Troba els teus blogs d'equip favorits aquí:
  • Dades d'accés
    Dades d'accés Formulari d'inici de sessió

Estat de Dret

Publicat per a a ESGPENSAMENT
  • Mida de la font: Més gran Menor
  • Visites: 1675
  • 48 Comentaris
  • Imprimeix

Hola de nou a tohom. Obro un nou post pel tema 3 del curs, on mirarem d'entendre què és un Estat de Dret. Com sempre, en acabar heu de fer una redacció a classe per explicar-ho. I com sempre, hi hauran de figurar els conceptes que han sortit a classe, ben explicats. Per exemple, el principi de legalitat, que ja hem explicat a l'aula... i d'altres que sortiran en les properes classes. També ha de quedar clara la relació entre aquests conceptes i el principal, el que volem explicar.

Us recordo que aquest blog serveix perquè aclariu entre vosaltres aquests conceptes, a més d'exemples, arguments, observacios i raonaments necessaris per explicar què és un Estat de Dret, en aquest cas. És un treball en equip, i per això no heu de repetir en cap cas observacions fetes pels vostres companys. Si algú defineix l'expressió principi de legalitat, no cal tornar-ho a fer. En tot cas, si no estem d'acord amb la definició del company, podem corregir-la. Per fer-ho hem de clicar sota del comentari del company en qüestió, allà on diu "contestar".

Com  sempre, també, jo aniré passant per aquí i corregint o fent observacions, com  un més. A treballar!

Comentaris

  • Pau Coma Font
    Pau Coma Font Dilluns, 04 Juny 2018

    L'estat de dret és un sistema institucional en què un estat garanteix els drets individuals a partir de l'aplicació de la llei, d'acord amb la dignitat de les persones i fent que la sanció de les conductes il·legals recaigui exclusivament sobre els seus autors

    Contestar Cancel·la
  • Jordi Escaler Corominas
    Jordi Escaler Corominas Dijous, 22 Març 2018

    ESTAT DEL DRET

    Per poder explicar el principi de legalitat, al principi em de veure lo que ha escrit l'autor. L'autor diu que l’estat unicament pot fer el que la llei hagi aprobat. Aquest principi es creat principalment per donar proteccio de l'estat al poble, ja que aquest es un dels drets de la persona on aquests han de poder tenir una espectativa del que l’ estat fara en un futur.

    Jordi Escaler
    3ESOB

    Contestar Cancel·la
  • Marta Segura Sanchez
    Marta Segura Sanchez Divendres, 09 Març 2018

    El principi de legalitat es un estat de dret, i el estat te seguir aquet principiel estat sempre a de actuar sota les les normes que s'han posat previament.
    el subdit pot actuar com bulgui èro sota les normes del estat.
    pero el estat no pot actuar si no s'ha apobat una llei que permeteixi que allo que vol fer.
    el objectiu es protegir la llibertat del ciutadans segons la seguretat judicial.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 15 Març 2018

    Hola Marta! Corregeixo algunes de les teves frases, si et sembla. Les correccions tenen a veure sobretot amb l'expressió:
    1) Allà on dius "el principi de legalitat és un estat de dret" hauries de dir, millor, "un estat de dret actua d'acord amb el principi de legalitat". Són coses diferents, un principi és com una idea que guia l'acció o el comportament d'algú.
    2) Quan dius "l'estat no pot actuar si no s'ha aprovat una llei que permeti allò que vol fer", en comptes de "permeti" hauries de dir "prevegi explícitament". "Preveure" vol dir anticipar, dir que una cosa passarà abans que no passi. La teva manera de dir-ho no distingeix prou la relació entre l'estat i la llei de la relació entre els ciutadans i la llei.
    3) La darrera frase hauria de ser "l'objectiu és garantir la seguretat jurídica"

  • Convidat
    Júlia Sánchez Trens Dijous, 01 Març 2018

    Jo crec que un dels principis mes importants que encara no s'han esmentat de l'estat de dret, es el principi de la separació de poders.
    Aquet principi, es un principi politic que vetlla per l'organització institucional del poder politic.
    Hi trobem tres poders, el legislatiu, l'executiu i el jucial; Aquets tres poders han de ser l'un de l'altre independents, per tal que els ciutadants puguin ser lliures.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Que encara no s'ha esmentat? :o Cal llegir els comentaris dels companys!

  • Helena Garcia Sagarra
    Helena Garcia Sagarra Dijous, 01 Març 2018

    En aquest text l'autor defensa la separació de poders, comença explican la llibertat politica com la pau d'esperit que prover de la idea que cada ciutada te sobre la seva llibertat, per entendrens cada ciutada sera lliure politicament sempre que es senti segur en aquella societat .
    Per aconseguir-ho cal dividir els poders en l'egislatiu, executiu i judicial, perque cap ciutada tingui por de res de cap altre ni de cap institució,per defensa aquesta afirmació Montesquie demostra perque la unió de dos poders privaria els ciutadants de la llibertat politica, per exemple so sonofiquessin el poder executiu amb el legislatiu no hi hauria llibertat ja que no hi ha res que garanteixi els ciutadants que aquell qui fa hi ejecuta les lleis hu fara per un be objectiu i no es decantara cap a la tirania, per tant els ciutadants no es sentiran segurs; si safageix el poder judicial al legislatiu sera temible perque les lleis no seran objectives sino que seran arbitraries, per tant els ciutadants no tenen llibertat ja que aquesta unió anula la llibertat individual, finalment si no es separa el poder judicial i l'executiu el jutge podria tenir la força d'un opressor, per entendres com que ejecuterran i jutjeran les lleis amb una sola interpretació el jutge tindra mes força que la resta de ciutadants per tant els ciutadants no essentiran segurs, es a dir no serien lliures.
    Per tal de garamti la llibertat politica de tot ciutada Montesquie afirma que un mateix individu o unmateix grup d'homes no pden exercit els tres poders.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Quin text, Helena? :D

  • Convidat
    Victor Diaz Dijous, 01 Març 2018

    El principi de separació de poders (Montesquieu): aquest principi és la norma que regula i organtiza el poder polític. En un estat de dret es totalment necessari aquest principi ja que els poders polítics que regula són el legislatiu (parlament), l'executiu (govern) i el judicial (tribunals) i gràcies a la separació de poders aquests són separats i actuen de manera indepent.
    Els poders són separats degut a que el principi esta pensat per garantitzar la seguretat real i deixant de costat l'idea que té un ciutadà de la seva seguretat ( de manera que estigui segur i pugui tindre por com idea) .
    Imaginem un pais on el poder judicial esta unit al legislatiu, en aquest els jutges podrien escriure les seves lleis i després executar-les com ells volguessin; llavors els jutges podrien ser totalment arbitraris. en aquest cas un ciutadà podria creure que esta segur o no quan rrealment estaria insegur i podria ser empresonat. El principi de legalitat va ser creat per evitar aquestes union perilloses, en qualsevol cas d'unió.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Jo diria que Montesquieu afirma que la nostra llibertat depèn de la idea que tenim de la nostra seguretat (una idea raonable, suposo), i que si els poders no estan separats tenim raons per tenir por

  • Jan Puvill Fuertes
    Jan Puvill Fuertes Dijous, 01 Març 2018

    Un estat de dret esun estat governat pel dret, i aquest dret fa de límit el comportament de l'estat i el dels súbdits.
    En un estat de dret l'estat a d'actuar d'acord amb el principi de legalitat.El principi de legalitat té un objectiu,que es garantir la seguretat jurídica dels súbdits.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Ben dit

    Contestar Cancel·la
  • Maria Sanges Pociello
    Maria Sanges Pociello Dimecres, 28 Febrer 2018

    La lliberat política hi és si la persona se sent segura ja que si no se sent segura no participarà de la vida política del seu país. Per exemple, si una persona comença a explicar una cosa i mentre ho fa t'apunta amb una pistola. Aquesta pistola no està cargada , però com que tu no ho saps no participaras de la conversa, no li replicaras si s'equivoca o si tu penses el contrari. En veritat en aquest cas tu estaries segur per¡o no t'en sentiries i per aquest motiu no parlaries.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Ben dit... això és de Montesquieu, oi? I què cal perquè els ciutadans ens sentim segurs?

  • Convidat
    Àngel Laso Dilluns, 19 Febrer 2018

    Per explicar el principi de legalitat, primerament veurem el que diu; aquest diu: l’estat únicament pot fer el que ja haigi estat previst per la llei. Aquest principi està creat principalment per donar seguretat jurídica als ciutadans, ja que aquesta es un dels drets del ciutadà on aquests han de poder tenir una espectativa del que l’ estat farà.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    Molt bé

  • Maria Sanges Pociello
    Maria Sanges Pociello Dimecres, 14 Febrer 2018

    El principi de la separació de poders diu que hi ha tipus de poders polítics: el poder legislatiu, el executiu i el judicial. En un estat de dret aquests poders han de ser independents els uns dels altres, perquè els ciutadans siguin lliures.

    Contestar Cancel·la
  • Maria Sanges Pociello
    Maria Sanges Pociello Dimarts, 13 Febrer 2018

    El principi del dany detemina les possibilitats de moviment de l'individu, l'estat no ho pot determinar.
    Bo i legal no són sinónims , i passa igual amb dolent i ilegal. Distingeix l'àmbit de la legalitat (àmbit públic) amb el de la moralitat (àmbit privat)

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dimecres, 07 Març 2018

    l'Estat ho pot determinar però només en l'àmbit de la legalitat, és a dir en l'àmbit de les accions que perjudiquen els altres

  • Galla Torres Munté
    Galla Torres Munté Dijous, 01 Febrer 2018

    Segons el principi de legalitat,un súbdit pot fer tot el que vulgui excepte les coses prohibides;és la llei qui limita la seva lliberatat.
    En canvi,l'estat va per un camí previament marcat per una llei,i si no s'ha aprovat en una llei,no ho pot fer.El seu objectiu és protegir la llibertat dels ciutadans.

    Contestar Cancel·la
  • Per poder enviar comentaris primer has d'iniciar sessió

Deixa el teu comentari

Convidat
Convidat Dimecres, 20 Juny 2018