Agenda | Activitats | Biblioteca | Login

Blogs Escola Sant Gregori

  • Inici
    Inici Aquí pots trobar totes les entrades de blog de tota la pàgina web.
  • Categories
    Categories Mosrta un llistat de les categories d'aquest blog.
  • Etiquetes
    Etiquetes Mostra un llistat d'etiquetes que s'han emprat al blog.
  • Blogaires
    Blogaires Cerca al teu blogaire favorit de la pàgina.
  • Blogs d'equip
    Blogs d'equip Troba els teus blogs d'equip favorits aquí:
  • Dades d'accés
    Dades d'accés Formulari d'inici de sessió

Dret

Publicat per a a ESGPENSAMENT
  • Mida de la font: Més gran Menor
  • Visites: 1364
  • 122 Comentaris
  • Imprimeix

El segon tema del curs serà el concepte de Dret. Recordeu que en aquesta entrada del blog farem una recopilació de definicions, observacions, arguments, exemples i tot el que ens pugui ser útil per explicar el concepte en una redacció a classe. Podeu començar!

Comentaris

  • Mateu Serra Mas
    Mateu Serra Mas Dilluns, 11 Desembre 2017

    El dret subjectiu es prioritari a les lleis escrites, pel fet de ser humà tens dret a la vida, i cap govern/estat/individu pot coÏbir en la teva llibertat. Tot i aixì hi ha paÏsos que no repecten els drets subjectius i per aixo s'hi practica l'esclavitud o que les dones no tinguin dret al vot.

  • Maria Sanges Pociello
    Maria Sanges Pociello Dijous, 23 Novembre 2017

    El concepte de dret subjectiu és una capacitat de fer lliurement alguna cosa o de ser d'alguna manera . Capacitat que ha des ser protegida i que em permet formar-me expectatives sobre el comportament dels altres.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Divendres, 24 Novembre 2017

    Molt bé!

  • Helena Garcia Sagarra
    Helena Garcia Sagarra Dijous, 23 Novembre 2017

    jo crec en el dret natural, ja que es un dret que el tenim pel sol fet de existir, es a dir si tu visquessis en un altre pais el teu dret natural encara el tindries pero en canvi el dret positiu no, ja que en un altre pais canvien les lleis . Per mi sempre va abans e dret positiu aquell que pel sol fet de que la naturaleza ens dona la llibertat humana, perque els teus drets i els teus pensaments com a huma son mes important que totes les lleis.

    Contestar Cancel·la
  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 23 Novembre 2017

    Excel·lent!!! Sense iusnaturalisme no hi ha drets universals, és clar!

  • Jan Puvill Fuertes
    Jan Puvill Fuertes Dijous, 23 Novembre 2017

    Contestant a la seva pregunta, jo crec que les persones tenim uns drets naturals que son independents de la llei, un exemple seria que pots decidir que treballar de gran, ja que no hi ha una llei que et digui que has de ser metge.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 23 Novembre 2017

    Però hi ha una llei que diu que tens dret a triar lliurement una professió, Jan. L'afirmació és bona, però necessites un altre exemple... amb tot, molt ben fet de buscar el teu propi exemple!

  • Convidat
    maria bravo Dijous, 23 Novembre 2017

    Professor jo defenso el iusnaturalisme ja que crec que els humans tenim altres drets apart dels escrits. Posan d'exemple a Rosa parks, ella seguia el seu insint, el seu dret natural com ha persona humana i encanvi la llei li prohibia, de manera que la van arrestar. Jo estic en contra, perque igualment que rosa parks fes algo en contra la llei, la estaven prhoibint del seus drets natural, otorgats per el simple fet de ser una dona de color.

    Maria bravo

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 23 Novembre 2017

    Perfecte! M'agrada molt que facis servir la paraula instint, sobretot perquè jo no recordo haver-la fet servir. Però t'equivoques fent servir la paraula otorgats, que vol dir concedits, quan crec que tu vols dir el contrari, oi? Privats o denegats, potser?

  • Georgina de Lemus Martín
    Georgina de Lemus Martín Dijous, 23 Novembre 2017

    ens va fer una pregunta**

    Contestar Cancel·la
  • Georgina de Lemus Martín
    Georgina de Lemus Martín Dijous, 23 Novembre 2017

    Vosté a classe es va fer una pregunta que era: "Creus que els homes tenen drets independement del que la llei digui?".
    Jo crec que si els homes/dones tenen que tenir uns drets basics, encara que la llei no els contempli, perquè si es viu en una dictadura hi han lleis pero no hi han drets.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 23 Novembre 2017

    Molt bé, Georgina! Però al mateix temps t'expresses de manera una mica contradictòria... oi que vols dir que en aquesta dictadura els homes i dones tenen drets encara que la llei digui que no?

  • Georgina de Lemus Martín
    Georgina de Lemus Martín Diumenge, 03 Desembre 2017

    si, els homes i les dones tenen drets, pero el que em referia es que en alguns països hi ha dictadura i han drets basics que no estan contamplats

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 07 Desembre 2017

    No estan contemplats pel dret positiu. Molt bé!

  • Arnau Subirana Martí
    Arnau Subirana Martí Dijous, 23 Novembre 2017

    El positivisme és una doctrina de l'àmbit de la filosofía del dret que sosté que els drets subjectius derivan del dret positiu. D'acord amb els positivistes podeem afegir que te en ell mateix el principi de la seva validesa.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 23 Novembre 2017

    Molt bé!

  • Eduard Perez-Mañanet Sarda
    Eduard Perez-Mañanet Sarda Dijous, 23 Novembre 2017

    El dret no és una cosa fìsica, en un sentit , el dret és una qualitat moral, afirmació donada per Hugo Grotius.
    si les qualitats fisiqus al material que no et deixen travesar-lo, a les persones hi han unes qüalitats morals que impedeixen fer determinades coses amb el dret.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 23 Novembre 2017

    Vols dir fer determinades coses amb la persona?

  • Arnau Subirana Martí
    Arnau Subirana Martí Dijous, 23 Novembre 2017

    El dret subjectiu es prioritari a les lleis escrites, pel fet de ser humà tens dret a la vida, i cap govern/estat/individu pot coÏbir en la teva llibertat. Tot i aixì hi ha paÏsos que no repecten els drets subjectius i per aixo s'hi practica l'esclavitud o que les dones no tinguin dret al vot.

  • Ignasi Lasheras Quintas
    Ignasi Lasheras Quintas Dijous, 23 Novembre 2017

    Molt bé, Arnau!!

  • Per poder enviar comentaris primer has d'iniciar sessió

Deixa el teu comentari

Convidat
Convidat Dimecres, 17 Gener 2018